eten & drinken - wonen - kids - DIY

Work, work, work

Wat een fijne werkplek!

Ik kreeg van Unique de vraag: “Ben jij blij met je baan”.  En gelukkig kan ik daarop hartgrondig antwoorden: “Ja!”. Daarbij bedacht ik me dat bij bijna elk feest, netwerkborrel of reünie DE vraag komt. “Wat doe jij eigenlijk qua werk?” En tja, dan zou ik even willen dat ik kon zeggen dat ik bakker, juf of secretaresse was. In die gevallen weet jouw gesprekspartner in ieder geval meteen wat je ongeveer doet.

In mijn geval weet ik eigenlijk nooit zo goed hoe ik het moet uitleggen in 1 of 2 zinnen. Want een heel verhaal, daar zit  ook niet iedereen op te wachten… Maar nu je deze blog toch aan het lezen bent pak ik mijn kans. Dus voor iedereen die benieuwd is naar mijn werk …

rvg media & impact

Inmiddels werk ik alweer meer dan 5 jaar bij rvg media & impact. Wij werken enerzijds voor media en anderszijds voor merken. Voor media (bijvoorbeeld voor Libelle en Televizier) verzorgen wij win-acties in het magazine. Dus als je in Libelle een Airfryer kunt winnen, dan hebben wij dit georganiseerd. Daarnaast bemiddelen we voor merken in geplande exposure waarbij een product (of meerdere) ruilen met media voor publiciteit. Hierbij werken we samen met zowel tijdschriften als ook websites en blogs. Dus lees je een blog waarbij de blogger een nieuwe stofzuiger heeft uitgetest of heeft mogen shoppen bij een woonwinkel, dan is ook de kans groot dat wij dit merk en de desbetreffende blogger bij elkaar hebben gebracht.

De leukste dingen? Dat zijn bijvoorbeeld de keren dat we iets met een tv-programma doen, dat blijft toch iets speciaals. Maar ook wanneer “mijn” win-actie op de cover van een magazine staat is extra leuk.

Extra leuk als je jouw eigen werk op de cover van Wendy ziet staan 😉

Je ziet het, dit is de aller- aller- aller kortste manier om mijn werk uit te leggen. Niet echt verjaardagsmateriaal… 😉

Bloggen

Inmiddels ben ik naast deze ontzettend leuke baan ook alweer meer dan een jaar aan het bloggen. Een super leuke hobby waarover ik vaak de vraag krijg of ik er ooit mijn baan van wil maken. Met heel mijn hart kan ik daarop antwoorden: NEE!
Het leukste van bloggen als hobby is dat alles mag en niets moet. Heb ik een week geen zin? Dan doe ik niets. Krijg ik een verzoek van een bedrijf om samen te werken, dan hoef ik me niet af te vragen of ik té commercieel ben. Het ís voor mij namelijk geen commercieel ding. Ik kies er bewust voor om geen geld voor samenwerkingen te vragen. Juist die vrijheid zorgt voor het enorme plezier dat ik erin heb.

Voor het werk naar een bloggersdag, heeelemaal niet erg 😉 . Foto door Didie.nl

En ok, misschien heb ik wel de luxe dat ik mijn baan die ik daarnaast 3 dagen per week heb, ook fantastisch vind. De leukste collega’s, interessante projecten, geen dag die hetzelfde is en daarnaast leer ik ook nog eens nieuwe blogs en bloggers kennen.

Werk & hobby

Je hoort ondernemers vaak zeggen: “je moet van je hobby je werk maken”. Ik denk dat dit echt niet voor iedereen mogelijk is. Wat voor mij wel enorm goed werkt is dat ik iets van mijn hobby terugzie in mijn baan. Nu is dat voornamelijk met bloggen, maar toen ik met dit werk begon (alweer zo’n 14 jaar geleden) las ik ongeveer elk tijdschrift dat er werd uitgebracht. En met al die magazines had ik vervolgens op mijn werk contact om te kijken of we konden samenwerken.

#blijmetjebaan

Maar ik geloof dat er voor iedereen een ultieme baan is. Mijn tip? Wacht niet tot deze voor jou gemaakt wordt, maar ga er zelf mee aan de slag. Mis je iets in jouw werk? Kan je zelf zorgen dat dit veranderd? Zo niet, kijk dan eens om je heen of er een vacature is die beter bij je past. Daarom heeft Unique (overigens als zesde keer verkozen tot beste carrièrewebsite) nu de campagne #blijmetjebaan. Want waarom zou je het voor minder doen?

Toch leuk als je “voor het werk” naar The Voice of Holland mag…

1 reactie

  1. Maria

    Je bent een echte boffert dat je er zo van genieten kunt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

© 2024 keurmerkjansen.nl

Thema gemaakt door Anders NorenBoven ↑